شخصیت و ابعاد آن در برنامه فتح خون

چهارمین قسمت از برنامه فتح خون با حضور استاد حسین میرزایی و با موضوع شخصیت و ابعاد آن، چهارشنبه شب، ۲۸ اسفندماه از شبکه افق پخش شد.

برنامه تلویزیونی «فتح خون» روایتی است از زندگی، مبارزات و شهادت سردار قاسم سلیمانی که در هر قسمت با حضور یکی از شخصیت‌ها و کارشناسان، به بررسی ابعاد مختلف زندگی او می‌پردازد.

بر همین اساس در توضیحات چهارمین قسمت از این برنامه آمده است: «شخصیت‌ها، خصایلی منحصر به فرد دارند. این ویژگی شخصیت‌ها، آن‌ها را در تعارض با فرآیندهای هم‎شکل‌ساز نظام‌های آموزشی و تربیتی قرار می‌دهد. وجود شخصیتی چون شهید سلیمانی اگرچه نویدبخش زایا بودن انقلاب اسلامی است، اما به سادگی نمی‌توان، تولد انسان‌هایی چون او را از نظام متعارف آموزشی انتظار داشت. وجود ابعاد گسترده علم و عمل در چنین شخصیت‌هایی، ما را بر آن می‌دارد تا بار دیگر از رابطه تربیت و شخصیت بپرسیم.»

همچنین صفحه اختصاصی این برنامه در معرفی استاد حسین میرزایی -مؤسس مؤسسه انشاء- آورده است: «حجت‌الاسلام حسین میرزایی، پژوهشگر حوزه تربیت در پیگیری مسائل انسان و پرورش شخصیت، در پی کشف بنیادهایی است که از آنجا می‌توان دوباره درباره کیفیت آموزش و تربیت اندیشید. او پیگیری خود را در ساحت نظر فرونگذارده و برنامه آموزشی خود را به شکل گسترده‌ای در عمل نیز به آزمون آورده است.»

در ادامه می‌توانید فیلم کامل این قسمت از برنامه فتح خون را مشاهده فرمایید.